خادم المهدی عج

خادم المهدی عج
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

مستبصرین1

پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۱۲ ب.ظ


مستبصرین

شماره 1

بسم الله الرحمن الرحیم

علمای اهل سنت شیعه می شوند.

شیعه شدیم.

 

دکتر احمد راسم النفیس

 

 

احمد راسم نفیس (به عربی: احمد راسم النفیس) در سال 1952م در مصر دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را در رشته پزشکی تا حد دکترا ادامه داد و به استادی دانشگاه رسید.

 

وی از علمای سنّی مذهب مصر بود که مکتب جعفری روی آورد، ایشان از نویسنده‌گان پرکار بود که در مجله‌ی النداء فعالیت می‌کرد.وی با خواندن کتاب هایی چون ابناء الرسول فی کربلا و نیز کتاب لماذا اخترت مذهب الشیعه از علامه امین انطاکی مذهب شیعه را پذیرفت.

 

دکتر بعد از گرویدن به تشیع از نویسندگان و منتقدین، نشریاتی است که به شبهه افکنی درباره‌ی مذهب تشیع می‌پردازند.

 

وی دارای 30 تالیف مختلف است و بیشتر آثارش در زمینه شیعه و اسلام است. از جمله کتاب نفحات من السیرة است که در آن به نگارش سیره‌ی پیامبر(ص) و اهل‌بیت پرداخته است.

از دیگر تالیفات ایشان :

1. الطریق الی مذهب اهل البیت علیهم السلام 2. علی خطی الحسین علیه السلام 3. التحکیم، دراسة فی الفقه التاریخی للامة الاسلامیة 4. الجماعات الدینیة - محاولة استمساخ الامة الاسلامیة 5. من اسس ثقافة العنف؟ 6. شرح دعاء السحر للامام السجاد علیه السلام 7. الامام علی و العدالة الاجتماعیة (المؤتمر الدولی للامام علی علیه السلام طهران، مارس 2001) 8. فقه التغییر بین السید محمدباقر الصدر و السید قطب، دراسة مقارنة 9. الشهید الصدر و دینامیة الصراع الاجتماعی 10. الامام المهدی المنتظر و خصوم مرحلة الظهور.

 

وی علاوه بر اینکه در سال 2011 حزب وحدت و حریت را در مصر بنا نهاد در حال حاضر از رهبران شیعیان مصر و رئیس حزب شیعی «التحریر» این کشور و از اندیشمندان مصری به شمار می‌رود.

 

در حوادث انقلاب مصر و تحریکات مرسی که منجر به شهادت شهید شحاته گردید در گفتگویی که با شبکه سی ان ان عربی داشت می گوید:

ضمن محکومیت شدید فاجعه شیعه‌کشی در روستای «ابومسلم» واقع در استان «الجیزه» مصر افزود: این اقدام تکفیری‌ها حاصل همان سخنان تحریک‌آمیز محمد مرسی، رئیس‌جمهور است که اخیراً با شرکت در گردهمایی سلفیون تکفیری و نشان‌ندادن عکس‌العمل به سخنان آنها در آن جلسه مبنی بر کافر بودن شیعیان، عملا چراغ سبزی را به اقدامات ضد‌شیعی تکفیری‌ها نشان داد و آن‌ها را به‌‌نوعی دعوت به چنین تهاجماتی کرد.

 

وی گفت که قتل شیعیان که دیروز در روستای ابومسلم در الجیزه رخ داد، در راستای جنایت‌های پاکسازی نژادی و کشتار جمعی است.النفیس تأکید کرد که «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر در این قضیه مسؤول است و اگر دست به اقدامی نزند از مسئولیت خود شانه‌خالی کرده و باید در برابر دادگاه کیفری بین‌المللی محاکمه شود.وی همچنین با اشاره به عاملان این حادثه گفت: مسؤول اصلی ارتکاب چنین جنایت‌هایی گروهکی معلوم‌الحال از سلفیون بوده که یک سال است، قصد دارد خانه یکی از شهروندان شیعی در

طنطا را به آتش بکشد و در این میان تحریکات یک روزنامه مصری به شیعه‌ستیزی نیز بی‌تأثیر نبوده است.

 

راسم النفیس با توصیف فاجعه شیعه‌کشی به «جاهلیت معاصر» تصریح کرد: سخنان اخیر محمد مرسی مبنی بر قطع روابط با سوریه و سکوتی که به منزله تأیید کافر‌دانستن شیعیان مصر تلقی شد، بدترین نوع فرقه‌گرایی بود که رئیس‌جمهور مصر از خود نشان داد. این فعال شیعی مصر در پایان گفت: شیعیان جزء تفکیک‌ناپذیر ملت مصر هستند و قطعاً نسبت به این حادثه دلخراش در سطح سیاسی از خود واکنش نشان خواهند داد و پای عاملان این جنایت شنیع را برای پاسخگویی به سازمان‌های مدافع حقوق بشر چه در داخل

مصر و چه در خارج از کشور خواهند کشید.شامگاه یکشنبه دوم تیرماه، گروهی از شیعیان که به مناسبت نیمه شعبان در منزل یکی از شیعیان در روستای ابومسلم در الجیزه گردهم آمده بودند، توسط تعدادی از سلفی‌های تندرو هدف حمله قرار گرفته و در جریان ضرب و شتم این شیعیان چهار نفر از آنها از جمله شیخ حسن شحاته، از رهبران شیعه کشته شدند و مهاجمان اسباب و اثاثیه منزل را تخریب و خانه را به آتش کشیدند.

 

ایشان در پی دعوت ها و فتواهای مختلف به منظور کشتار شیعیان در سراسر دنیا اعلام کرد:

گروههای موسوم به جهادی سال هاست سیاست خشونت و کشتار را بر علیه ما در پیش گرفته اند و تهدیدات آنها جدید نیست .

 

وی در گفتگو با روزنامه ی مصری "صدی البلد" گفت: اخیرا تروریست ها صدها شیعه ی عراقی را با بمب های کار گذاشته شده به شهادت رسانده و یا مجروح ساخته اند؛ سپس این سوال را مطرح می کند: بیشتر از این چه کاری می خواهند در حق ما انجام دهند؟

 

"النفیس" در ادامه افزود: تروریست ها در جهان فساد به راه انداخته اند، اما آنها نتوانسته اند ذره ای از اراده ی ما شیعیان را سست کنند.

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۳۰
  • ۴۱۹ نمایش
  • خادم المهدی عج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی